BILLA si dala v čase prebiehajúcej koronakrízy vypracovať reprezentatívny prieskum o názoroch Slovákov na opatrenia zavedené v obchodoch a o tom, ako sa zmenilo ich nákupné správanie.
Takmer tri štvrtiny ľudí zmenili od vypuknutia pandémie svoje nákupné zvyklosti. Viac ako 8 z 10 ľudí nakupovalo ešte pred pár mesiacmi denne alebo aspoň dvakrát týždenne. To sa zmenilo, nakupujeme menej často. Počet tých, ktorí uviedli, že nakupujú len raz za týždeň vzrástol viac ako 2-násobne. Výrazne narástol aj počet tých, ktorí nakupujú ešte menej často. Len raz za týždeň alebo ešte zriedkavejšie nakupuje takmer polovica oslovených.
Za najdôležitejšie spôsoby ochrany počas nákupu v obchodoch sú považované rúška a dezinfekcia rúk. Zaujímavým zistením bolo, že už viac ako polovica ľudí si nosí do obchodov vlastné rukavice a nespolieha sa na jednorazové rukavice a dezinfekciu pri vchode do obchodu. Medzi najdôležitejšie aktivity, ktorými potravinové reťazce môžu prispieť k zlepšeniu aktuálnej situácie je hlavne dezinfekcia priestorov a dodržiavanie štátom stanovených pravidiel. Rovnako si radi prečítajú informácie o opatreniach, ktoré robia obchody pre zvyšovanie bezpečnosti nakupovania.
Viac ako 86 percent opýtaných si myslí, že si predavačky a predavači zaslúžia za svoju denno-dennú snahu ocenenie nielen od zamestnávateľa, ale aj od štátu.
S pandémiou rastie aj ľudská spolupatričnosť. Podľa prieskumu sú ľudia ochotní nakúpiť pre starších, ktorí to najviac potrebujú. Dokonca aj pre starších ľudí mimo ich rodinných príslušníkov – tvrdí to, až 85 percent opýtaných. Aj pre spoločnosť BILLA je dôležitá pomoc druhým, preto poskytla balíky potravín a nepotravinového sortimentu pre seniorov a najnovšie aj pre záchranárov v prvej línii.
Vážime si tiež ohľaduplnosť, milé slová podpory a ústretovosť zo strany našich zákazníkov voči našim zamestnancom, veľa to pre nich znamená.
Tu sú niektoré vyjadrenia, ktoré oslovení adresovali smerom k zamestnancom BILLA:
„Ďakujeme za obetavosť a prajeme veľa zdravia.“
„Ceníme si vašu snahu, ako zvládate súčasnú situáciu.“
„Pevné nervy, veľa zdravia a hlavne normálnych zákazníkov.“
„Ďakujeme, že ste tu. Riskujete preto, aby sme my mohli nakupovať – konečne si rozumní ľudia začínajú uvedomovať a vážiť si vašu prácu.“
* Prieskum realizovala agentúra 2muse na vzorke 500 respondentov v apríli 2020.