Čo sa týka tvojho štúdia, akú strednú školu si navštevovala?
Ja som navštevovala obchodnú akadémiu. Išlo o spontánne rozhodnutie, aby som do budúcna aspoň niečo mala.
Mala si nejaký predmet, ktorý ťa veľmi zaujal?
Mali sme predmet s názvom Tovaroznalectvo, kde sme sa rozprávali o výrobkoch, ako sa vyrábajú, o konzumácii, čo všetko sa môže z nich vyrábať, alebo variť. Toto ma dosť bavilo aj oslovilo.
Prečo ťa to oslovilo?
Mám veľmi rada dokumentárne filmy o tom, ako sa nejaké veci vyrábajú alebo ako sa pestuje nejaká zelenina, ovocie. Na Slovensko sa väčšina plodín a výrobkov dováža zo zahraničia. Ja osobne som bola vždy zástanca toho, aby sa kupovali čerstvé potraviny. Aj u nás doma sme museli pestovať jahody, pretože ja som kupované jahody nikdy nezjedla, pretože som nevedela odkiaľ pochádzajú. To sa so mnou tiahlo do všetkých prác. Aj teraz, čerstvé potraviny vždy nakúpim iba vo svojej predajni, pretože viem, že čo a ako sa s tým robí.
Aké kvality si vďaka nim v sebe odkryla?
Osobne si myslím, že som začala byť o dosť náročnejšia celkovo na potraviny. Začala som byť dosť prieberčivá. Skúmala som, odkiaľ pochádzajú, čítala som rôzne referencie na internete o krajinách, v ktorých sa pestujú, akú majú odrodu, či majú predpoklad, že budú čerstvé a ručia za kvalitu alebo nie, a podobne.
Aké pracovné funkcie si vykonávala pred nástupom do BILLA?
Popri strednej škole som pracovala ako brigádnička v Tescu, potom som tam rovno nastúpila na pozíciu Nákupca. Ďalej som bola Vedúca smeny a následne som odišla. Pracovala som aj v pizzerii asi pol roka a potom ešte v jednej firme, kde som pracovala ako ekonómka a administratívna pracovníčka. To ma ale vôbec nebavilo. A potom som nastúpila do BILLA.
Všetci sa stretávame aj s nejakými problémami. Ako si riešila tie tvoje?
Na začiatku svojho pôsobenia na pozícií Vedúca predajne som sa stretla s nerešpektovaním a komunikačnou bariérou zo strany zamestnancov, ktorí boli v spoločnosti dlhšie alebo boli odo mňa starší.
Bolo u mňa dosť ťažké nadväzovať kontakt so svojimi zamestnancami. Na začiatku to bolo tak aj v BILLA. To bola pre mňa tá najväčšia výzva, ukázať ľuďom, že ich dokážem viesť, získať si ich dôveru a rešpekt, aby so mnou dokázali fungovať.
Myslíš si, že je to kvôli veku?
Áno, párkrát mi to povedali. A presne toto isté som zažila, keď som prišla na túto predajňu. Väčšinou staršie ročníky majú naozaj problém rešpektovať tých mladších. Ak ale človek príde na to, ako má s nimi zaobchádzať, tak si získa ich rešpekt a funguje to. Aby pochopili, že sme sa nedostali na vyššiu pozíciu lebo sme mladší, ale preto, lebo človek má mať nejaké kvality, vďaka ktorým sa dostane na to miesto.
Dôležité je, že ak sa človek vypracuje na vyššiu pozíciu sám, tak ako aj ja, vie sa vžiť do ich situácií a nájsť spôsob ako s týmito ľuďmi fungovať. Nájsť spôsob ako ich inšpirovať, ako ich viesť, motivovať a ukázať im svoje vlastné kvality, plus poukázať aj ta tie ich.
Aké kvality si vďaka svojim predošlým skúsenostiam v práci odkryla?
Ja si myslím, že moja taká najväčšia kvalita je zodpovednosť. Snažím sa byť veľmi zodpovedný človek, aj veľmi spoľahlivý. Určite som sa veľmi zlepšila v komunikácii. Považujem sa za ťahača iných ľudí. Viem si ich získať, aby ma nasledovali. Aby vedeli, že keď pôjdu oni za mnou, ja budem stáť za nimi.
Aké silné stránky a zručnosti si si priniesla k nám do BILLA?
Viem sa rýchlo prispôsobiť, dokážem sa naučiť nové veci bez väčších problémov. Všímam si fungovanie procesov a hľadám možnosti zlepšenia, respektíve uľahčenia práce na predajni, aby bola lepšia a efektívnejšia pre moje kolegyne a kolegov. Ďalej ma poháňa aj moja silná cieľavedomosť. Musím splniť každý cieľ, ktorý si stanovím.
Máš možnosť tieto silné stránky využívať aj na prínos pre BILLA?
Určite áno. Ak je mojim cieľom to, aby bola moja predajňa úspešná a aby dokázala dať zákazníkom to najlepšie, čo dokážeme ponúknuť, tak na tom trvám. Nájdem hocijakú cestu, aby sme to vedeli ponúknuť.
V čom si sa musela zlepšiť, keď si nastúpila do BILLA?
Vo svojej dochvíľnosti. V súkromí som veľmi nedochvíľny človek. Takisto by som povedala, že som získala oveľa väčšiu zodpovednosť.
Aké sú podľa teba najdôležitejšie kvality v práci?
Osobne si myslím, že človek by mal byť komunikatívny, zodpovedný, spoľahlivý a otvorený novým veciam.
ESG report
Spoločnosť BILLA sa zaviazala prispievať k udržateľnej budúcnosti a zodpovedne pristupovať k environmentálnym, sociálnym a ekonomickým aspektom svojho podnikania.
Prostredníctvom eliminácie uhlíkovej stopy, efektívneho využívania zdrojov a podpory miestnych komunít chceme dosiahnuť pozitívny vplyv na životné prostredie. Naša stratégia udržateľnosti zahŕňa intenzívnu spoluprácu v rámci celého dodávateľského reťazca.
Dozvedieť sa viacŠportové projekty
Spoločnosť BILLA má silného športového ducha. Vždy keď môžeme, tak sa spoločne zapájame do rôznych pohybových aktivít. Sme rodinne orientovaná spoločnosť, ktorá oceňuje zdravý životný štýl a snaží sa svojich zákazníkov, ale aj zamestnancov viesť k pohybu v rozmanitých formách. Cieľom mnohých našich projektov je motivovať v prvom rade deti, čo vnímame ako spoločenskú investíciu do celého života.
Dozvedieť sa viacO.Z. BILLA ľuďom
Občianske združenie BILLA ľuďom vzniklo v septembri 2016 s cieľom podporovať aktivity blízke hodnotám spoločnosti BILLA a sústredením sa na deti, rodinu a zdravú výživu. Okrem toho sa zameriava na spájanie zamestnancov, obchodných partnerov, ako aj širokú verejnosť.
Dozvedieť sa viac